Frihet til å velge det du vil – når du vil
Ikke utsett gleden, utsett betalingen! Vi gir deg mulighet til å enten utsette betalingen eller å dele opp betalingen med faste beløp hver måned i samarbeid med Santander Consumer Bank.
Du kan søke om Handlekonto på kjøpsbeløp fra kr 2 000. Ved behov kan du søke om kredittgrense helt opp til kr 50 000. Du velger hva som passer deg best.
Med Handlekonto har du mulighet til å kjøpe det du har lyst på i dag og betale senere. Du kan utsette betalingen i 4 måneder mot et utsettelsesgebyr på kr 299.
Du betaler ingen renter i betalingsfri periode, kun et utsettelsesgebyr på kr 299.
Etter den betalingsfrie perioden kan du velge å betale ut hele beløpet uten ekstra kostnader eller dele opp beløpet i månedlige rater tilpasset din egen økonomi.
Hva er fordelene?
- Få varen i dag, betal senere
- Slå til på gode tilbud når det passer deg
- Kjøp det du virkelig har lyst på
- Spre kostnaden og få flyt på økonomien
Delbetaling
Ønsker du månedlig faktura med mulighet for delbetaling? Her har du full fleksibilitet.
Gjennom delbetaling får du mulighet til å betale beløpet som passer deg hver måned. En måned betaler du kanskje litt mer, en annen måned litt mindre.
Slik betaler du med Handlekonto (Finansiering)
Du velger «Finansiering» i kassen og får svar på søknaden umiddelbart.
Ved innvilgelse av søknad, sender Santander Consumer Bank deg en SMS og e-post med en sikker link til lånedokumentet.
Vi anbefaler elektronisk signering med BankID for umiddelbar levering av vare(r).
Hva koster Handlekonto?
Minste månedlige betaling er 3,5 % av det du skylder, begrenset nedad til kr 199. Varekjøp er gebyrfritt i Norge.
Ved bruk av kredittkortet til varekjøp eller minibankuttak påløper det alltid renter fra første dag.
Vi minner om at lang betalingstid med lave månedsbeløp kan gi høye kredittkostnader.
Handlekonto er en kontokreditt med tilhørende kredittkort og tilbys i samarbeid med Santander Consumer Bank.
Vilkår finnes på
https://bank.santanderconsumer.no
eller kan fås ved henvendelse til Santander Consumer Bank.
Betingelser ved månedlig betaling etter betalingsfri periode
Delbetaling / Betalingsutsettelse forutsetter inngåelse av kredittavtale med kredittkort etter kredittvurdering med følgende
priseksempel: Eff. rente 30,8 %, kr 20 000 o/12 mnd, kostnad kr 3 063, totalt kr 23 063
Har du spørsmål?
Ring Santander Consumer Bank på telefon 51 83 60 60 mandag - fredag 8-21 og lørdag 9-19
1. Bestilling
Alle priser vises i norske kroner og er inkludert MVA.
Etter en bestilling vil vi sende en ordrebekreftelse til den oppgitte e-postadressen.
Det er viktig at du oppgir en gyldig e-postadresse for at vi skal kunne sende deg informasjon om mulige forsinkelser etc.
Steinhandel.no tar forbehold om skrivefeil på våre nettsider. Vi forbeholder oss retten til å kunne stoppe ordre om det avdekkes feil eller mangler i produkttekst, informasjon, pris eller tilsvarende. Kunden vil i slike tilfeller bli gjort oppmerksom på hva som er feil og få valget mellom å kansellere ordre eller gjennomføre kjøpet etter korrigering av feil/mangler.
2. Betaling
Les her om våre betalingsløsninger
3. Frakt
Vi har samarbeid med en rekke aktører for å kunne sende varene hjem til kjøper. Vi tilbyr kranbil, tippbil, distribusjonsbil eller frakt med posten avhengig av hvilke
varer som er bestilt av kunden. Fraktpris vil enten genereres automatisk i handlekurven etter at postnummer er lagt inn i nettbutikken, eller bli beregnet i etterkant av en prisforespørsel.
Blir frakt beregnet i etterkant av en prisforespørsel vil Steinhandel.no sende ett pristilbud med frakt spesifisert som en egen ordrelinje.
4. Levering
I nettbutikken er alle produkter merket med antatt leveringstid.
Antatt leveringstid er oppgitt i virkedager, altså hele arbeidsdager mandag til fredag.
Vi presiserer at dette er en antatt leveringstid. Vi gir ingen garanti for at varen blir levert innenfor denne tidsfristen.
Levering kan skje både raskere og senere enn antatt, men i de aller fleste tilfeller skjer det innenfor antatt leveringstid.
Kan du som kunde ikke motta varene før en spesifikk dato, spesielle dager du ikke kan motta e.l. er det viktig at du opplyser om dette i
bestillingsprosessen. Er ikke varen på lager vil vi snarlig gi tilbakemelding til kunde om dette.
Vi vil i etterkant av ett kjøp i de fleste tilfeller sende ut en e-post til kunde om forventet leveringsdato. Skal kunde hente vare(r) selv på lager vil vi sende
ut dato for når varen kan hentes samt adresse og referansenummer som kunden må oppgi på lageret.
Ved kjøp der Steinhandel.no har gitt pris på frakt til kunde, vil kjøper få mulighet til å spesifisere felt "Plassering ved levering" i kjøpsprosessen.
Vi vil i de tilfeller der dette feltet er benyttet, tilstrebe å få levert varen(e) der kjøper ønsker så godt vi kan.
Steinhandel.no tar forbehold om fremkommelighet og at lastebil/vogntog lovlig kan kjøre til ankomststedet på ett godt nok underlag i forhold til vekt på lastebil/vogntog. I tillegg må selve lossing av varen(e) skje på en lovlig måte. Skjer levering med distribusjonsbil uten kran skal området ha ett hardt underlag (betong/asfalt) hvor bilen kan få satt av varene med jekketralle.
Steinhandel.no kan ikke under noen omstendighet holdes økonomisk ansvarlig for eventuelle forsinkelser som måtte medføre ulempe eller merkostnader for kjøper, men mindre dette er skriftlig avtalt på forhånd.
5. Undersøkelse av varen(e)
Når kjøperen mottar varen(e), skal kjøper undersøke om varen(e) er i samsvar med bestillingen. Er det skader
under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til
Steinhandel omgående, slik at vi får rettet opp feilen. Ring 47 51 8000 eller send e-post til post@steinhandel.no om dette.
6. Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser.
Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og
selv om den ikke er levert. Angrefristen utløper 14 dager etter at kunden eller noen tredjepart, annen enn transportøren,
tar varen(e) i fysisk besittelse.
Kjøper må selv besørge og betale for returfrakt til samme lagersted hvor varene ble fraktet fra eller hentet fra.
Har Steinhandel.no besørget frakt til kjøper, vil ikke fraktkostnader bli refundert til kjøper ved bruk av angreretten.
Varen(e) må være uskadet, på hel/komplett pall og med ubrutt emballasje.
Ikke alle varene i Steinhandel.no sitt sortement gir grunnlag for 100% retur av kjøpsbeløpet, da våre leverandører har ulike returordninger.
Ta kontakt for mer informasjon.
Hvis du ønsker å utøve angreretten, sender du en melding om at du vil angre kjøpet via e-post til post@steinhandel.no.
7. Reklamasjon
Har kjøper mottatt et produkt som er mangelfullt, kontakt oss så snart som mulig ved å sende en e-post til post@steinhandel.no
eller ring oss på 47518000.
Ved reklamasjoner trenger vi følgende:
1. Kundeopplysninger: Ordrenummer, navn og adresse.
2. Vareopplysninger: Omfang, bilde, og vareinformasjon.
Feil og mangler dekkes av forbrukerkjøpsloven Oppdager du en feil eller mangel må du innen rimelig tid etter at du oppdaget,
eller burde ha oppdaget det, gi Steinhandel.no melding om dette. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist.
Reklamasjonen må senest skje to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet eller deler av det ved
vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes Steinhandel.no skriftlig.
Steinhandel.no forbeholder seg retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er mangelfullt med utgangspunkt i gjeldende forbrukerlovgivning.
Se for øvrig Forbrukerrådet sine nettsider for mer informasjon om forbrukerkjøpsloven og dine rettigheter.